Livet.

Vet ni, jag har tänkt på en sak, en sak som angår oss om livet. Jag speciellt,  brukar jämt ställa mig de här frågorna: Vad är egentligen meningen med livet? Varför lever vi ens and so on. Men jag har funderat på en sak som kanske väcker tankar. Det här livet är kanske en början av ett riktigt liv som kommer efter döden. Folk brukar jämt säga, Whattafuck va snackar du om?, liv efter döden? Men då svarar jag, jo varför inte, jag menar det låter rimligt. Folk som levde före oss, som redan har dött kanske fortsätter sitt liv efter döden och när vi dör händer det samma sak med oss och sen fortsätter det på det viset tills något nytt händer, Inte vet jag, det kan vara vad som helst.
               Rika och fattiga? Varför ska rika och fattiga existeras, varför kan inte det bara vara rika eller bara fattiga? Det skulle åtminstone vara lättare att förstå, att veta, att kunna. Men nu när allt är upp och ner är det svårt och förstå, vissa dör i fattiga länder av hunger och svält medan andra som är rika då lever sitt liv, shoppar, festar, solar ,badar reser runt i världen ,vad som helst. Varför kan inte alla ha den "bästa" känslan i livet?

Aja, man kan i alla fall börja fundera lite. OBS! Nu säger jag inte att det här stämmer men skriv gärna era förslag vad som egentligen är meningen med livet, om det finns ett liv efter döden eller inte?

Men nu ska jag i alla fall sova eller snarare försöka sova!
Pussaaaaaaaaaaar♥

Kommentarer
Postat av: Michelle

hellre fattig och lycklig än "rik" och olycklig.

min mening med livet är att finna lyckan och hålla fast vid den tills jag dör.sen får vi se om jag lever ett annat liv efter döden

jag vill gråta nu...

godnatt

2009-03-10 @ 00:27:06
URL: http://mishamisha.blogg.se/
Postat av: Aisha

Hur fan kan du skriva: OBS! Nu säger jag inte att det här stämmer bla. bla...Är du rädd för att säga vad du tycker??? Frågan är vad är det DU tror på??? Det känns som om du är osäker på vad du tror..



Ta mig som ett exempel, jag är Muslim och är 18 år. Från början trodde jag på ingenting men sen läste jag Koranen översatt till svenska och jag hittade helt fantastiska svar på alla mina frågor..Jag tycker du ska göra likadant, för du verkar vara ute på hal is.



Klart det finns ett liv efter döden, inte för att det finns klyftor mellan rika och fattiga utan för att vi som människor blev skapade för att tjäna den som skapade oss, det är meningen med livet.

-Har du tänkt varför just du fick din själ du har och inte någon annan??? Vart fanns du innan du föddes, ingenstans! Så man skapades av en anledning, och det är inte för att supa sig full, knulla runt utan för något annat SJÄLVKLART!

2009-03-10 @ 19:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0